This website uses cookies to give you the best experience. By using this website you consent to the use of the cookies.
Product category
Search by brand




Last update
08/05/2025
Ottomobile OT849 - Renault 18 Turbo 1:18
Price: | €89,90 VAT included |
---|---|
Brand: | Ottomobile |
Scale: | Scale 1:18 |
Article code: | OT849 |
Availability: | Ask for information about availability |
Quantity: |
Users feedback
Description
Ottomobile OT849 - Renault 18 Turbo 1:18
Commercializzata nel 1978, la Renault 18 è una berlina lambda che prende in prestito le basi della R12. Ma nel 1980, la Renault ha colpito un colpo e ha presentato il 18 Turbo. Questo modello è diventato la prima auto di grande serie del marchio ad essere equipaggiato con un motore Turbo! Con i suoi motori a 4 cilindri in linea in linea di 1.565 cm3, l'R18 vede la sua potenza quasi raddoppiata e salire a 110 CV. La creazione della Renault ha un solo difetto: il suo prezzo. All'epoca questa R18 Turbo veniva venduta a 61.000 franchi (circa 23.000 €), quasi quanto una BMW 320! Sebbene nel 1980 la vettura abbia avuto scarso successo, la R18 Turbo è diventata oggi il Santo Graal per i collezionisti.
Scale - 1/18
Units - 1500
Manufacturing - 1981
============ENGLISH==============
Marketed in 1978, the Renault 18 is a lambda sedan that borrows the basics of the R12. But in 1980, Renault struck a blow and unveiled the 18 Turbo. This model became the very first large series car from the brand to be equipped with a Turbo engine! With its inline 4 block cylinder engines in line of 1,565 cm3 the R18 sees its power almost doubled and rise to 110hp. Renault’s creation has only one flaw in it: its price. At the time, this R18 Turbo was sold at 61,000 Francs (around 23,000 €), almost as much as a BMW 320! While there was little success for the car in 1980, the R18 Turbo has become a holy grail for collectors today.
Scale - 1/18
Units - 1500
Manufacturing - 1981
Commercializzata nel 1978, la Renault 18 è una berlina lambda che prende in prestito le basi della R12. Ma nel 1980, la Renault ha colpito un colpo e ha presentato il 18 Turbo. Questo modello è diventato la prima auto di grande serie del marchio ad essere equipaggiato con un motore Turbo! Con i suoi motori a 4 cilindri in linea in linea di 1.565 cm3, l'R18 vede la sua potenza quasi raddoppiata e salire a 110 CV. La creazione della Renault ha un solo difetto: il suo prezzo. All'epoca questa R18 Turbo veniva venduta a 61.000 franchi (circa 23.000 €), quasi quanto una BMW 320! Sebbene nel 1980 la vettura abbia avuto scarso successo, la R18 Turbo è diventata oggi il Santo Graal per i collezionisti.
Scale - 1/18
Units - 1500
Manufacturing - 1981
============ENGLISH==============
Marketed in 1978, the Renault 18 is a lambda sedan that borrows the basics of the R12. But in 1980, Renault struck a blow and unveiled the 18 Turbo. This model became the very first large series car from the brand to be equipped with a Turbo engine! With its inline 4 block cylinder engines in line of 1,565 cm3 the R18 sees its power almost doubled and rise to 110hp. Renault’s creation has only one flaw in it: its price. At the time, this R18 Turbo was sold at 61,000 Francs (around 23,000 €), almost as much as a BMW 320! While there was little success for the car in 1980, the R18 Turbo has become a holy grail for collectors today.
Scale - 1/18
Units - 1500
Manufacturing - 1981
Reserved area
Last watched
Feedback
- 30.04.2025
Tutto ok
- 24.04.2025
*****
- 19.04.2025
Tutto OK, massima precisione! Consigliato
- 17.04.2025
A+++++++++
- 15.04.2025
Tutto ok
- 13.04.2025
Alles bestens, vielen Dank*****
- 11.04.2025
all correct
- 04.04.2025
Simple & quick